onsdag, oktober 25, 2006

061025

Elevassistent och Idrottslärare..

Igår var jag på skolan och jobbade.
Det var kul och min hjärna har verkligen gått på högvarv, all personal, lärare, elevassistenter, rektorer, vaktmästare, ja, alla verkar hur gulliga som helst.
Skönt för det har varit mest det som oroat mig med att byta jobb eftersom jag har underbara arbetskamrater på min nuvarande arbetsplats, bättre kan man inte få!
Jag är glad att jag ska in och jobba nån kväll så jag inte försvinner ur deras liv :) Och de ur mitt.

Men det ska inte bli några problem på skolan, jag ska jobba i ett team med en annan tjej "A", elevassistent, 25 år, hon verkar pigg och glad samt en specialpedagog som jag även går bra ihop med, hon ska mer verka som en typ mentor och inspirationskälla för mig och "A" och inte vara på skolan alltid då hon har mycket andra projekt på andra skolor inom kommunen.

Om jag ska plugga vidare en vacker dag så har jag i alla fall kommit på något nytt som jag tror jag hade tyckt var superskoj.
Idrottslärare :)

-----------------------------------------

Hittade en tradig lista som jag tänkte utöka bloggen med idag..

Körkort (x)
Bil (x)
Matservis ( )
Soffbord (x) ett skrangligt, handlar inget nytt förrän barnen lärt sig sluta sabba!
Ica kort (x)
Hemförsäkring (x)
Eget boende (x)
Fast inkomst (x)
Köksbord (x)
Finglas ( )
Betalkort (x)
Toarullehållare (x)
Duschdraperi ( )
Barn (2)
Sambo/make/maka (1)
Spelar bingolotto ( )
Tippar på lördagar ( )
Internetbank (x)
Organiserat skafferi (nja)
Färsk mat i kylskåpet (x)
Faller för reklamer på tv (ibland)
Har fläckbortagningsmedel hemma (x)
Pensionsfond (x)
Sopsorterar (x)
Prenumerar på någon dagtidning ( )
Prenumerar på allers/hemmets veckotidning ( )
Letar middagstips (x)
Blir arg när skorna inte står på sin plats (x)
Får majoriteten av post i räkningsform (x)
Har en stavmixer (x)
Äter söndagsmiddag ( )
Försöker att inte svära ( )
Sorterar tvätt (x)
Har en krok i badrummet märkt ”gäster” ( )
Mobilabonemang (x)
Hemtelefon (x)
Veckohandlar ( )
Handlar flera gånger i veckan. (x)
Medlem i hyresrättsföreningen ( )
Gardiner (x)
Dukar ( )
Överkast (bara Timea)
Kuddar för prydnad (x)
Fler än 5 kryddor hemma (x)
Fruktskål på bordet ( )

Helt värdelöst tråkig uppdatering, men jag är hemma med Milton och ond hals idag, så ha överseende.

Klem

23 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsan. Vad roligt att du verkar trivas på ditt nya jobb. Tråkigt med lill killen.

12:17 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Va skönt att det verkar vara bra på det nya jobbet! Då slipper du ju oroa dig för det ju! =) O kul att du kommer in o jobbar ibland, kommer sakna dig ju! =) Kram Madde

2:06 em  
Blogger Suss said...

Hej, kikar in en snabbis innan middagsfixet.
Listan snor jag av dej en dag när jag inte har nåt att skriva, typ vilken dag som helst ;-)

Kram!

6:17 em  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen!

Ingen behöver vara gröna av avund mer, det räcker att jag är grön av ilska (som har lagt sig nu ;) Det blir ingen Tailands resa för vår del men du vet ju varför.....

Jag e jätte nyfiken på ditt nya jobb, kanske lite extra nu när det är i Höör och att jag antagligen vet vem som jobbar där.. Ser fram emot vår "bläcka" på lördag hrmmm ja jo jag e 27 år :)!!!! Kram till hela familjen.

10:56 em  
Anonymous Anonym said...

Hej,

Kikar in ; )

/ Maria

10:57 em  
Blogger Kottemor said...

Vad skoj att det går så bra med nya jobbet!!
Kommer nog bli toppen gumman!

Tack för lånet av stortösen din idag,tror nog ej hon har haft tråkigt!;)
Hahahahaa

...även om hon ej gillade min mat då...;)

Många kramar!

11:30 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Kikat in en runda hos dig./ Sara

8:21 fm  
Blogger Suss said...

Kikade in. Gonatt!

12:31 fm  
Blogger mintid said...

Se där nu är det länge sedan jag var här för det har jag helt missat att du ska byta jobb!

Vad kul , grattis!

Trevlig helg! :) Jag är så glad att vädret har lugnat ner sig!

KRam

12:31 fm  
Blogger Suss said...

Kikar in efter uppis!

Kram!

8:17 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis till nya jobbet! Man är ju alltid lite orolig när man ska byta jobb.

1:41 em  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen

Kikande in.
Hoppas att allt är bra, inte här.
Kramisar från mig

1:12 fm  
Blogger Suss said...

KOllar in!

9:12 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Kikar in denna kalla morgon. Ha en trevlig helg./ Sara

7:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!

kollar efter uppdatering

kram

7:54 em  
Blogger Suss said...

Tar med en lista till min blogg =)

Kram!

11:09 fm  
Blogger AnnaHanna said...

Hallå där! Vad roligt med nytt jobb. Grattis!
Kram //Anna

11:45 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej vännen!

Tittar in en sväng för uppdatering!

Hoppas allt är bra med er.

Kramar från Louise

12:10 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att du trivs på nya jobbet! :) Kram/E

7:07 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan. Kikar in en sväng./ Sara

7:56 fm  
Anonymous Anonym said...

Nå..vilka godingar. Men att Sandra har två barn i den åldern e svårt att gissa. Hon ser ju så ung ut. (mammas komentar när hon fått se bilder på de två undervärken) Hoppas Milton kryar på sig. Jag som tycker det blir dags för passning snart. Men jag vill ju inte ha någon liten snorunge ;-) Ha det gott gumman. Synes på jobbet på torsdag (väll?) Fan vad det kommer att bli tomt utan dig sen. Men vi får ses på gympan i stället. Kram kram

3:28 em  
Blogger mintid said...

Tittar in för att se hur du har det i höstrusket!
Kul att du trivs på jobbet :)

Kramis

6:35 em  
Blogger Suss said...

Nä hörrö, nu är det dags att uppdatera Sandibell! Vill du köpa tid om jag hittar nånstans? ;-)

Kram o gonatt!

11:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home