torsdag, november 09, 2006

061109

Tårar & Blodsocker..

Hej underbara människor som efterlyser mina inlägg trots att jag lagt av med skrivandet.

Jag hinner helt enkelt inte, lusten finns inte heller.
Men jag kan kort uppdatera er om livet här, så får vi hoppas att jag kan hitta ett ställe att köpa tid, precis som Suss letar efter.

Jag har sen sist jag skrev haft en mindre, eller ganska stor kris, inget jag alls vill gå in på, men jag mår inte 100% bra, bättre nu men långt ifrån bra.
Barnen har varit hos sin mormor en del, de var där när jag tex var inne i Malmö och träffade mina godingar Marie & Katta en lördag, ni är helt fantastiska och efter vi bubblat ett tag mår jag så bra så bra. Ni e bäst!


En gammal bild på mig Katta & Mille när vi lunchade på Lilla Torg.


Katta & Marie :)
Detta är inte en gammal bild. Marie o jag har samma roliga telefon som gör om våra ansikten till olika skämt.

Barnens bilder från fotograferingen har kommit och de blev superbra, speciellt Timeas.

Jag har börjat jobba mer på skolan och kommer vara där minst 60 h denna månaden samtidigt som jag jobbar 84% på mitt nuvarande jobb, men i december blir det lugna gatan, när jag slutat jobba kväll och helg och bara kan koncentrera mig på skolan.
Det går bra där och jag tror det passar mig perfekt, ska bara komma in lite bättre i klassen, men nu hojtar ungdomarna på mig med och vill ha min hjälp.
KUL!
Annars är jag ju där för en speciell tjej, hon är glad för mig samtidigt som ett par tårar föll ner för kinden på svenskan, hon sa hon är ju inte van vid mig :o)
Det blir det ändring på.
Träningen rullar med på och så fort jag inte jobbar kväll försöker jag komma iväg, lyckas med det ca 2-3 ggr i veckan.

Nu i helgen kommer vår stödfamiljstjej fred - sönd. Första gången hon ska vara här själv så vi får se hur det går.
Ett datum jag längtar till är den 2 december, (mamma, kan du ha barnen då, plis?) då är det fest med jobbet. Och det kan bli riktigt livat.
Fy vad jag kommer sakna ihjäl mig efter Er alla tjejer!

Milton har hunnit med och vara sjuk med tidigare i veckan, blev sådär apatisk igen när han hade vaknat, eller jag fick väcka honom. Då var han helt väck, pannan hade svettpärlor, var slö och kunde inte vakna riktigt, kräkte dessutom upp vattnet jag fick i honom.
Sen ville han äta en macka och dricka juice vilket han fick i sängen eftersom han inte orkade sitta upprätt.
Sen somnade han och sov 2½ h. Vaknade och mådde prima som vanligt.
Jag gissar att detta är lågt blodsocker och att han är jättekänslig när han inte får regelbundna måltider. Eftersom han inte hade velat ha kvällsmat kvällen innan, blev det kanske värre iom det?
Nån som har erfarenhet av detta?

Nu måste jag byta på en bajskille, som för övrigt går utan blöja mesta tiden på dagis och de kvällar jag är hemma.
Många olyckor blir det, men det får man ta.
Jag är jättetacksam att de kämpar så på dagis!

Få se när jag återvänder hit till bloggen, under tiden får ni ha det superbra.
Pöss å Kräm
Sandi


Får ju bjuda på en "telefonbild" från mig med..
Lite högt hårfärste kanske?

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå... Jäklar vad snygg du är på bilden... =) Vi kommer sakna ihjäl oss efter dig med gumman. Eller ja jag kommer garanterat göra det i alla fall.. Vem ska jag nu ha djupa diskussioner med? =( Längtar till den 2:e, kommer bli SUUUUPER NIIIICE!!! Ha de got.. Kram Marita!!

2:47 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan.
Vad duktig din lillakille är som går utan blöja, klart att man får räkna med små missar ibland. Ha en trevlig helg/ Sara

3:21 em  
Anonymous Anonym said...

Hej

har kollat läget bara!!

Kram Mari

8:22 em  
Blogger mintid said...

Men vad snygg du är!
Kan se lite Carolina Gylling där...ve o fasa ;).

Kom tillbaka när du känner för det!? Tittar in då o då ändå :)
Kram på dig o hoppas du mår lite bättre!

12:11 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej hej!!

Stooorakramar till dig för du inte mår så bra! Du vet att jag alltid finns här va? Bara ring om du vill prata vännen! Närsom på dygnet (jag menar det).

Gillar bilderna från mobilen....hahaha....ser ut som en pingla från Mars eller nått....hahahaha

Nä nu ska jag gratta fölsegrisen idag!

Kramelikramar

9:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Glömde skriva att det är från mig.
Tänkte nu när jag skriver som anonymous. Men du kanske kan se att det är från mig ändå??

Iallafall: Kraaaaaaam från Louise

9:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Gumman!

Skickar en vaaaaaaaaaarm kram till dig. Det var bara det jag ville, och säga att jag också tycker det e så himla mysigt när vi träffas, tiden går dock alltid för fort.

Om det är något du behöver, barnvakt, skitsnack,en kram eller en riktig paaaaartykväll, tveka inte att riiiiiinga!

Puuuuuuss/ Katta

7:15 em  
Anonymous Anonym said...

Hehe.. tjusiga foton ;)

10:50 em  
Blogger Emelie said...

Skojsiga bilder ni får till med era telefoner.
Lät inte så roligt att allt inte var 100, hoppas det snart är bara bra igen.
Duktig liten kille du har som kämpar på med att sluta med blöjan.
Det är verkligen bra när dagis är med på det hela, allt blir mycke enklare då.
Om du hittar något bra ställe att köpa mer tid på så hojta då, för här är en till som har akut kris av tidsbrist.
Ha det så bra

Kram Jeanette

1:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Heeej! Haha, underbar bild på dig! =D Skulle nästan kunna köpa en sån där telefon bara för de roliga bilderna. ;p
Jag kommer sakna dig också när du slutar.. =( Men kul att det verkar va bra på skolan iallafall!
Ja den 2:a December ska vi ha sååå kul!! Längtar också dit!
Ha det bra! Ses på jobbet!
Kram Madde

1:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home