fredag, november 17, 2006

061117

Ni som skrev comments till mig under detta inlägget, förlåt, de kom bort när jag var tvungen att göra om texten eftersom det blivit fel.
Jag har i alla fall läst vad ni skrev till mig.
Puss!

Allvarlig och Korrekt..

Hej gott folk!
Sista tiden har det som vanligt bara varit jobb jobb jobb. och liiite träning :)
Jag är nog otroligt slitstark egentligen eftersom jag lever, trots att jag jobbat 14 h vissa dagar.

Men allt går och det är för en kort tid, men får jag inte någon bamselön i december så skriker jag :)
Det är med sorg i hjärtat jag lämnar min arbetsplats, har sagt det innan men det tål att skrivas om o om igen, jag har de bästa tänkbara arbetskamrater som får jobbet att kännas som ett andra hem.
Det är inte alls så på skolan.
Där är jag allvarlig och korrekt.
Trist, jag tycker det är boring att inte kunna vara den där flamsiga Sandra som jag egentligen är.
Jag måste visa mig duktig, driftig och vara en god förebild.

Olyckligtvis har jag kommit in i skolan precis nu när det händer en sak som vänder upp och ner på både lärare och elever så jag förstår att allt inte är som vanligt, tyvärr kan jag inte gå in på vad som hänt, men det är ganska allvarligt.
Man har ju alltid vetat om att lärare är speciella ;) men för varje gång jag är där lossnar det lite, uhh, jag är så otålig, orkar inte ens låta lära-känna-varandra-tiden ha sin gång.

Jag är ju van vid att kunna prata om allt eller inget, nu kommer jag verkligen få gå till en terapeut, när jag inte kommer jobba med dig mer MARITA!
Tack för allt stöd och alla bra råd du gett mig!
Kommer verkligen sakna våra samtal och alla djupa diskussioner..

Men jag är helt säker på att skolan är en bra plats för mig nu, jag får bra betalt för att jobba 75% jag brinner för att hjälpa till och anser mig ha en uppgift i skolan. Om det skulle vara så att jag inte trivs till 100% till våren så kommer jag inte be om att få bli förlängd utan stämpla och jobba extra på sommaren och sen få läsa vidare själv.

Jag kan tänka mig 3 olika utbildningar;

* Undersköterska, så jag får jobba på förlossningen.
* Hemkunskapslärare.
* Sjuksköterska.

Prion är i den ordningen.

Vad jag inte gillar?
- När tjejer snackar skit om andra tjejer! Det är det VÄRSTA jag vet!

Med barnen är det bara bra, ni som undrar det. Dagis hela dagar ju och de e toppen. Mille var hemskt hängig igår men blev pigg när vi kom hem. Jag hoppas han inte håller på o bli sjuk nu igen.
Timea är jätteduktig på matte och Milton pratar mer och mer, härmar allt iaf, dessutom är han väldans glad i att säga OKEJ, med sin lilla söta pojkröst, så för det mesta är han villig att göra som vi säger :)
Idag ska jag göra ett fotojobb till jobb, jag ska fotografera godis till en bok.
Kul tycker jag. Efter det ska jag och Jenniesen till Nova och hitta en pojkpresent till en 5 åring, shit vad handlar man?
Lego säger Jennie.
Så det får det bli.

Nu jobbar jag hela helgen och kommer inte synas här alls, men ni får gärna lämna en krumelur efter ett besök.
Kramisar till Er!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vart här & läst. :)

12:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home