torsdag, december 07, 2006

061207

ALIVE!!

Jag är här, jag är här, jag är här...
Lite mer död än levade men ändå. Jag är här.

Trodde att allt skulle bli lättare med kortare dagpass, och det har det kanske blivit, jag hinner med barnen och Daniel mer, men inget annat!
Känner mig helt slut i planeten, och får väl tacka er vänliga själar som tänker på mig och min hälsa.
Visst bränner jag ut mig, så är det.
Har redan konstaterat det för länge sedan.
Men vad ska man göra, man behöver jobba för att tjäna pengar, och för att fylla upp de timmar jag går förlorade iom att jag gått ner i tjänst så får jag jobba lite extra.

Sen är det väl inte så roligt att jobba på skolan som jag trodde att det skulle bli, så antingen står jag ut till sommaren och sen pluggar efter sommaren.
Eller så söker jag annat nu under tiden.
Tyvärr är det inget alternativ att gå tillbaka till gamla jobbet med de tiderna det innebär.
SAKNAR ER GIRLS!

Nu till helgen kommer kontaktbarnet vi är stödfamilj till och det klassas väl ändå inte som ett jobb tycker jag, men jag kan lixom ändå inte slappna av helt när hon är här.

Det plussas på för vi ska en massa med, vi har alltså en massa jobbiga måsten..
På lördag ska vi åka o bada samtidigt som Timea har träning till gympauppvisningen.
Och på söndag ska kontaktbarnet åka hem samtidigt som Timea har sin uppvisning, samtidigt som min syster har sitt 20 årskalas.
Kan man inte kloona sig?

Det roligaste som hänt mig på länge var festen hon min arbetskamrat som har tagit friår, satt o pratade till 00.30 sen taxi till stan och stod i en helveteskö in till hipp, skitkissig o allt.
Där inne gick timmarna allt för fort, jag antar att det var därför jag och Marita fortsatte till nästa ställe kl 03.00.
Stod i en ännu värre helveteskö, svepte en RedBull Vodka, dansade till kl 05.00.


Josefin, Me and Marita in action..

Hemma var jag 7.45, är jag så bra kombination med Marita tro? Haha..

På tal om ngt annat, så har Timea klippt av sig håret, jag tycker det ärlite synd, men tjejen är glad och nöjd och har velat det länge.
Alltså inte själv denna gången utan vi var hos vår frisör.

Miltons hyss fortsätter i ungefär samma skala som tidigare.. Han har blivit som besatt att hälla ut saker.

* Tömma alla Schampoflaskor i duschen, minuspoäng för att jag bara kan skölja bort det, pluspoäng för att jag inte kan tvätta mig ordentligt den morgonen.
* Trycka ut en hel tandkrämstub på hallgolvet, pluspoäng för att han gör det en sekund innan vi ska åka i vild panik till dagis!
* Hälla ut all sin juice på Burger Kings golv, pluspoäng för att jag är själv med barnen, minuspoäng för att jag inte behöver städa upp det.
* Hämta en sax och klippa ett hack i nacken på mig, pluspoäng för att han inte hällde ut nåt..
* Att sitta på vasken och "vara med" när jag lagar mat, varför inte prova hälla i ett helt pepparkar i den nya potatismosen? Pluspoäng för att han fick ont i munnen när han smakade på pulvret :D
* Klättra upp på bänken och sätta på kranen så det öser vatten på hela köksbänken, pluspoäng för att mamma BLIR GALEEEEN!!!
Jag blir verkligen tokig på Milton o hans hyss, hoppas det slutar snart annars kommer han sitta som ett frimärke i nån vägg.
obs! skämt!

Jag vet att jag varit mycket förskonad med att få ett A-barn som Timea, har aldrig ens behövs barnsäkra ett skåp i köket.. men snälla, att få en sån som Mille var att ta i :o)

Jag orkar inte uppdatera mer, nu kom Daniel hem från ett julbord, så innan det är natti ska jag prata med honom.

OJ!
Idag fyller min kusin år, GRATTIS LOTTA!!!

Kram på er alla som kikar in här!

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hejsan. Skoj att läsa om hur du har haft det. Mitt första barn var lika lugn som timea men mitt andra är ett yrväder, trejan är jag inte säker på vad han kommer att bli än./Sara

8:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Vart här & läst.. :)

12:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen!
Saknar dig också.. Trist att jobbet inte e så kul som du tänkt dig.. Men det kanske blir bättre när du varit där lite längre! =)
Men jag vet hur det e när man jobbar dagtid vardagar, man hinner inte med så mycket på kvällarna.. Det e nackdelen med sånt jobb. Fast skönt att alltid ha helgen ledig ju! ;)
Ja visst hade vi kul förra helgen?! =D Jag e helnöjd!
Men denna helgen e inte lika kul. Jag e ledig, men snuvig, så jag orkar inte speciellt mycket..
Hör av dig om du har tid o ork att få naglarna fixade nån dag! ;) Behöver ju öva massor nu!
Kram på dig, o försök ta det lite lugnt också i all stress!

11:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Låter som om du har mycket i livet just nu. Det kommer ta ett tag innan du orkar med kvällarna nu när du jobbar dagtid.

Kramen ANna S

8:41 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan hej vännen!

Saknar dig jättemycket men jag förstår att du har mycket att göra. Vill att du ska veta att jag absolut inte är sur på dig. Så hör bara av dig när du har tid över för att träffas!
Ta hand om dig vännen och bränn nu inte ut dig!

Kramar/ Louise

11:14 em  
Anonymous Anonym said...

Hahahahaha... Du, vad menar du??? Att jag skulle ha dåligt inflytande på dig. Aaahhh, du snackar... =) Skulle vilja formulera det som så här... Partyprinsessorna, de e vi... Med tanke på att detta är andra gången du o jag håller ut längst på partajjet när de andra knoppar in tidigt... =) Jajaja, kul som attan hade jag i alla fall.. Ta hand om dig gumman!! Hör av dig om du kanske har tid att träffas nån dag och flabba lite skit.. Vi är ju rätt bra på det =) Kramar i massor!! //Marita!!!

1:43 fm  
Blogger Suss said...

Kul med uppdate! Grymr snygg klänning du har, var har hon hittat en sån snygg?? Är det Gina?

KRAM!

12:15 em  
Anonymous Anonym said...

kul med uppdatering!! Nästa helg e det julbord ju hoppas det blir bättre än dem i Trelleborg...du vet vad jag menar.

Du jag instämmer med henne här över, jag blev helt tagen av din klänning eller e det ett långt linne? Måste veta var du köpt det.

Kram m

9:52 em  
Anonymous Anonym said...

du är underbar sandra:)

12:27 fm  
Blogger Emelie said...

Oj, du måste verkligen ta dig egen tid för att inte bränna ut dig totalt.
Fast vem är jag att råda, jag är ju själv tjejen med 1000 järn i elden.
Du har så rätt också man måste ju jobba och få in pengar.
Sen vill man ju leva och hinna en massa och plus det alla dessa "måste grejer"
Din lilla kille är nog vassare än min ISac, men inte långt ifrån, så jag vet vad du menar med att bli galen.
Supersnygg klänning!
Ha det gott!

1:04 em  
Blogger AnnaHanna said...

O gud vilka partydjur ni är!
Jag blir trött bara av att läsa om det :-)

Kraam //Anna

12:48 fm  
Blogger Suss said...

Kikar in innan läggdags!
Kram!

9:57 em  
Anonymous Anonym said...

Inna och läst

12:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home