tisdag, februari 21, 2006

060221

5 år & Mammashopping..

Då e det bara några ynka få timmar kvar tills dotra fyller hela 5 år.
Jag har varit iväg och köpt presenter idag.

Det blir:

* KalasKjol
* KalasTröja
* Kalasbyxor
* Strumpor
* Bratztrosor
* Vårmössa
* Väska
(Hallå... tänker ni väl nu...)
Hon gillar att få kläder med, och har önskat sig det :D
* Bratzdocka
* En film
* 2 CD-sagor
* Dockekläder
* Ett pysselkitt där man gör sina egna ljus.

Det var det hela + att hon ska iväg och göra hål i öronen imorgon. Igen. På eget initiativ!
De hon tog förra året växte igen på en natt.

Vi har köpt en vit BillyBokhylla till hennes rum, så det blir även grovstädat + lite ommöblering på födelsedagen.

Gästerna (släkten) kommer 17.30 då blir det baguetter med olika fyllningar såsom..

* Rökt Skinka
* Ost
* Köttbullar
* Röbetssallad
* Grillad Kyckling
* Rökt Kalkon
* Tonfiskröra
* Avokadoröra
* Grönsaker

Så får man själv avgöra vad man tycker om och lägga i till sin egen baguette.

Efter det blir det Citronmarängpaj och Pinocchiotårta, man får ta det man tycker om, eller båda :)
5 cerisa glitterljus kommer brinna i tårtan.

Det blev även lite mer än det nödvändiga inhandlat idag..

* En BH
* Smyckesdelar från Panduro
* Ramar från Åhlens
* Lite nya blommor
* Ett par solglasögon, jag förväntar mig att solen snart kikar fram!! Den måste det!
Det var mer, men nu minns jag inte allt, har nog egentligen förträngt dagens shopping!

Idag har jag sytt färdigt Miltons gardiner, jag köpte 2 paket påslakan på Ikea, det ena ligger i sängen och för att det ska bli enhetligt och snyggt sydde jag gardiner av det andra.
Riktigt tuffa gardiner med lite drakar på o så :)

Draperiet till datahörnan fick jag med sytt färdigt nu när jag ändå hade maskinen framme. Timeas sänghimmel syr jag imorgon för nu går ögonen i kors.

Sonen har velat lite fram och tillbaka i feberns värld, men nu verkar han må bra igen. Men det ska jag väl inte skriva för då börjar det väl igen :(

Som med sängen... jag har ju skrytit vitt och brett om hur DUKTIG han är på att ligga och sova hela natten själv i sin säng..
Lalalala.
Det varade 2 nätter!

Festen på Stallmästare den 4/3 börjar jag se riktigt mycket fram emot. Bara 1½ vecka kvar :)
Ett orosmoln...

Jag har snöat in på att äta choklad, minst ett om dagen, gärna snickers. Det får jag lägga av med omedelbart, annars kommer jag rulla in på Schlagerbar, eller vart vi nu ska.
Det sätter sig direkt!

Men men, nu ska jag nog ta och uppsöka sängen.
En liten uppdatering eller flera lär det bli imorgon med bilder på Loppan.

**HUG**
s a n d i

1 Comments:

Blogger Suss said...

Stora (!) Loppan kommer nog att bli hur glad som helst över sina presenter! Som jag sa till dej, väskor tillbarnen kan jag bara inte motstå heller och de älskar att packa i och ur handväskor och gå på "fest" som de säger (ute på balkongen tills mamman hämtar in dem och de är alldeles kalla men lyckliga)

Sandibell, jag måste nog skicka dej en kaka av min favvis-choklad nån dag så du får äta med gott samvete. Den innehåller i stort sett inget socker alls och är så god!

Nu är det dags för sängen!
Lycka till med pajen imorrn, den fixar du lätt som en plätt =)

Kramkalas!

11:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home